V Parku Škocjanske jame so prejšnji teden obeležili 20. obletnico Mreže šol Parka Škocjanske jame. Sprehodili so se skozi bogato dediščino, ki so jo skupaj z mentoricami in številnimi generacijami učenk in učencev ustvarili v teh prvih dvajsetih letih. Mnenje vseh udeležencev je, da ima Mreža šol Parka Škocjanske jame velik pomen za dodatno znanje, ki ga učenci pridobijo in nesejo s sabo v odraslo življenje.
Že od vsega začetka je članica mreže šol Osnovna šola Podgora iz Kuteževega, kjer je bil, kot nam je povedala ravnateljica Mirjam Vrh, tudi prvi sestanek predstavnikov prvih kandidatk, takrat šol iz porečja reke Reke. Že vrsto let so v mreži tudi obe ilirskobistriški šoli in šola Rudija Mahniča Brkinca, Pregarje, ob tokratnem jubileju pa so bile v Mrežo šol Parka Škocjanske jame vključene še Osnovna šola Rudolfa Ukoviča, Podgrad, Toneta Tomšiča, Knežak in Osnovna šola Jelšane, ki jim je članstvo pripadlo tudi zaradi letošnje razširitve Biosfernega območja Kras v občini Ilirska Bistrica. Člani mreže so v svoje vrste sprejeli še osnovni šoli OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje – Kozina in OŠ Pivka. Mreža šol danes tako šteje 13 osnovnih šol.
Po kratki predstavitvi aktivnosti mreže šol so si udeleženci slovesnosti ogledali prvi film avdiovizualnega arhiva Biosfernega območja Kras z naslovom Bi šlo brez?, ki so ga posneli učenci OŠ Rudija Mahniča - Brkinca Pregarje in OŠ Košana. Naslednji film bodo posneli in izdelali pri izbirnem predmetu filmska vzgoja učenic šol v Košani in na Pregarjah, na ogled pa bo spomladi prihodnje leto.
A kot nam je povedala Mirjam Vrh, so filmi le (novejši) delček v bogati dejavnosti mreže. "Z delovanjem mreže smo zelo zadovoljni. Vsa ta leta smo skupaj izvedli vrsto projektov, izobraževali so se tako učenci kot učitelji, ti tudi na dodatnih seminarjih. Udeleževali smo se kongresov mladih raziskovalcev, kjer smo se vsakokrat predstavili z novo raziskovalno nalogo. Na ta način se znanja s področja naroavoslovja zelo širijo. Učenci spoznavajo raziskovalne metode, nazadnje pa morajo svojo nalogo tudi javno predstaviti. Bili smo tudi na različnih izletih, delavnicah. Prejšnja leta smo bili deležni tudi opreme, na primer pridobili smo vremensko postajo, teleskop, kovčke z laboratorijsko opremo. Vse to za našo šolo čomeni veliko obogatitev. Zelo zadovoljni so tako učenci kot učitelji, ne nazadnje pa smo z akcijami, kot je bila popis divjih odlagališč odpadkov ali čiščenje okolice, zagotovo pozitivno vplivali na odnos sokrajanov do narave in okolja," je pojasnila ravnateljica.
Ob tej priložnosti so se predstavniki Parka Škocjanske jame zahvalili mentoricam, ki so soustvarjale program Mreže šol od njenih začetkov in so nedavno zaključile svojo poklicno pot.