Bazoviška cesta 14
6250 Ilirska Bistrica
Na Javnem skladu za kulturne dejavnosti vsako leto pozovemo mentorje gledaliških skupin, da se prijavijo na območno gledališko srečanje in veseli smo, da se na našem območju mentorice po osnovnih šolah na razpis vedno dobro odzovejo. Na letošnje srečanje so bile prijavljene 4 skupine, katerih predstave si je ogledala strokovna spremljevalka srečanja Ana Ruter. Ta se je po vsaki predstavi pogovorila z mentoricami in jim podala strokovno oceno. V teh dneh podobna srečanja potekajo tudi v drugih krajih po Južnem Primorskem: v Postojni, na Krasu in na Obali. Vsega skupaj je v regiji letos prijavljenih 12 predstav.
Prva je na oder stopila skupina Igramo se gledališče z OŠ Dragotina Ketteja iz Ilirske Bistrice pod mentorstvom Petre Sedmak Strle. Mladi igralci so se nam predstavili s predstavo Mili. Mili je igriva in prijazna ovčka, ki rada pomaga. Čeprav je zunaj skoraj že pomlad, je še vedno mrzlo in živali si želijo malo tople Miline volne. Seveda jim jo z veseljem odstopi, a na zadnje ostane čisto brez. Po vrhu pa se nanjo spravi še lisica zvitorepka. Na srečo pa Mili živi na kmetiji kjer so prijazni ljudje, ki poskrbijo zanjo. Zgodbica na prisrčen način prikaže pomen dobrih odnosov in radodarnosti med prijatelji. Lahko bi rekli, da se dobro res z dobrim vrača, le da včasih ne smemo biti brezglavi.
Druga na sporedu je bila predstava Čarobni gozd v izvedbi Igralčkov z OŠ Antona Žnideršiča iz Ilirske Bistrice. Gledališka skupina je polna kreativnih učencev, ki so vzljubili nastopanje na odru. Kljub raznolikosti, so med seboj povezani in se podpirajo. Tekom šolskega leta so postali prava mala družinica, ki komaj čaka, da nastopi. Na nastop jih je pripravila njihova mentorica Emanuela La Cognata. V predstavi Čarobni gozd smo videli kaj se zgodi, če kristal prijatljstva pristane v napačnih rokah. To želijo Anja, David in mačka Kiara preprečiti. Odpravijo se v Čarobni gozd, da bi poiskal kristal prijateljstva in ga prinesli domov med dobre ljudi. Na poti jih čaka kar nekaj ugank, katere so uspešno razrešili.
Tretji so na oder Doma na Vidmu stopili učenci dramskega krožka OŠ Rudija Mahniča Brkinca Pregarje. V dramsko skupino so vključeni učenci od 4. do 9. razreda. Pred vsakim nastopom se učenci skupaj z mentorico Tanjo Šuštar pogovorijo o različnih predlogih in izberejo temo dramskega besedila. Po izboru oz. nastanku besedila sledi oblikovanje scene, pripomočkov in kostumov ter dodajanje glasbene podlage. Prav na tak način je nastala tudi predstava Male in velike zgodbe družine Jazbec. Pisalo se je leto 1994. Ravno okrog božiča, ko je sneg pobelil brkinske bregove in stezice, se je družina Jazbec razveselila posebnega darila. Mamici Samanti, očetu Borisu in sestrici Nežiki se je pridružil še najmlajši član, ki so ga po starem običaju poimenovali po svetniku. Mali Tomažek je hitro postal središče pozornosti vsega sorodstva in sosedstva. Vsi so se strinjali, da je najlepši dojenček daleč naokoli. Če je lepi Tomažek prinašal družinici male skrbi, je večji Tomaž vsako leto prinašal večje skrbi.
Starejša gledališka skupina z OŠ Dragotina Ketteja se imenuje Predstava je zabava. Tudi njihova mentorica je Petra Sedmak Strle. Dramsko skupino kot obliko dejavnosti razširjenega programa, obiskujejo učenci 8. in 9. razreda. V nekoliko bolj sproščenem vzdušju kot je običajen pouk, se sestajajo enkrat tedensko. Preko dejavnosti je učencem, ki imajo po tem željo, omogočeno ustvarjalno gledališko udejstvovanje. Učenci so aktivno vključeni v delavni proces, preko katerega spoznavajo glavne prvine gledališkega dogodka. Razvijajo zmožnosti izražanja z mimiko, kretnjami, gibanjem in govorom v odrskem prostoru in izražajo zanimanja za sprejemanje različnih gledaliških vlog. Tovrstno udejstvovanje jim omogoča pridobivanje izkušenj na področju nastopanja in doživetja dramske igre na velikem odru. Predstava z naslovom Resnica je izziv je prirejena po igri Okostnjaki v omari. Najstniki ponavadi govorijo resnico. Ko pa se odločijo, da bodo lagali, so razlogi lahko različni. Običajno bi se radi izognili razočaranju odraslih ali pa želijo narediti dober vtis na vrstnike. V takšni situaciji so se znašli tudi nekateri učenci 9.b razreda, za katere je poleg vseh izzivov odraščanja, velik izziv tudi govoriti resnico. A učenci so se s tem izzivom uspešno spopadli.
Vse štiri predstave si je ogledala strokovna spremljevalka srečanj Ana Ruter. Po ogledu vseh predstav v regiji bo selektorica izbrala najboljše skupine, katere bodo nastopile na regijskem srečanju sredi aprila v Kopru.
Tekst in foto Igor Štemberger