Lokalne volitve 2014

SEZNAM POTRJENIH KANDIDATUR 

Seznam potrjenih kandidatur

PODATKI O LOKALNIH VOLITVAH V OBČINI ILIRSKA BISTRICA (Povezava na stran DVK)

Kandidati za župana ter občinski svet

Kandidati za krajevne in vaške skupnosti

 

Več informacij na podstrani Volitve 2014

zapri
 

Na okrogli mizi o avtocesti

Datum: 20.07.2011
Rubrika: Občina - Dogodki

 

Skupina Nove ideje za razvoj območja Ilirske Bistrice je v ponedeljek, 18. julija, organizirala okroglo mizo na temo umestitve avtocestnega odseka Jelšane – Postojna/Divača, na kateri so svoja stališča glede predlaganih tras bodoče avtoceste predstavili predstavniki Občine Ilirska Bistrica, skupine Nove ideje, avtoprevoznikov ter civilne iniciative Kras in civilne iniciative Brkini. Žal so napovedani predstavniki ministrstva za promet in okoljskega ministrstva udeležbo odpovedali.

z leve: moderator Gorazd Brne, Egon Zevnik, Liljana Kocjan Žorž, Dara Aratt, Damjan Štefančič in Vojko Tomšič

Kot je pojasnil član skupine Nove ideje in moderator okrogle mize Gorazd Brne, je namen okrogle mize predvsem soočiti mnenja in informirati ter vključiti zainteresirano javnost v postopek umeščanja avtoceste v prostor.

Član skupine Nove ideje Egon Zevnik je povedal, da bi avtocesta za Ilirsko Bistrico pomenila predvsem nove razvojne priložnosti, izboljšanje prometnih razmer, večjo prometno varnost in boljšo kakovost bivanja v naseljih, saj bi prevzela tudi vlogo obvoznice. »K izgradnji avtoceste nas zavezuje tudi Jadransko-Jonski sporazum, pri uresničevanju katerega  Slovenija močno zaostaja. Poleg tega je analiza, ki smo jo opravili v skupini Nove ideje, pokazala, da imamo prebivalci bistriške občine 570 avtomobilov na tisoč prebivalcev, kar je veliko več od slovenskega povprečja, ob tem pa nič kilometrov avtocest. Po teh podatkih imamo, kljub temu da v državno blagajno s cestnimi taksami in ostalimi prispevki prispevamo več od slovenskega povprečja, najmanj avtocest gledano po regijah,« je pojasnil Zevnik. Dodaten razlog za avtocesto je tudi podatek, da je v občini delovno aktivnih 6495 prebivalcev, od tega pa se jih na delo v druge občine vozi več kot polovica, največ prav v smeri Postojne in Ljubljane. Zevnik je še pojasnil, da v skupini podpirajo traso Postojna1, ki se jim zdi najboljša od ponujenih, najbolj sporna iz okoljevarstvenega vidika pa se jim zdi trasa proti Divači, saj bi bil vpliv na Škocjanske jame in vrtačo v Čebulovici prevelik.

Predstavnici civilne iniciative Kras in civilne iniciative Brkini Liljana Kocjan Žorž in Dara Aratt sta poudarili, da razumejo potrebe Bistričanov po avtocesti, vendar odločno zavračajo trasi Divača1 in Divača2, ki sta po njihovem mnenju iz okoljskega vidika neupravičeni, saj posegata v vplivno območje Parka Škocjanske jame. »Park Škocjanske jame je edinstven primer Unescove kulturne in naravne dediščine v Sloveniji. To neokrnjeno naravo bi morali varovati kot nacionalno identiteto,« je dejala Kocjan Žorževa. Obe predstavnici CI pa sta ob koncu poudarili, da njihov namen ni razdvajati, ampak pomagati poiskati ustrezen kompromis, ki bo sprejemljiv za vse.

Damjan Štefančič iz bistriškega podjetja TIB Transport, ki se ukvarja s prevozi nevarnih snovi, je povedal, da je tako iz ekonomskega kot varnostnega vidika avtocestna povezava nujno potrebna, saj avtoprevozniki na cestah, ki so v izredno slabem stanju, dnevno izgubijo najmanj 45 minut. »Na relaciji Il. Bistrica-Kozina oz. Postojna dnevno prehaja do 30 vozil podjetja TIB Transport. V lanskem letu je Hrvaška sprostila mejni prehod Jelšane za prevoz nevarnih snovi. Iz hrvaške smeri tako skozi Bistrico dnevno prehaja tudi okrog 30 vozil Petrola, v osrednjo Slovenijo prevaža goriva tudi OMV s Krka, Mol kot kupec Ine in reške rafinerije pa načrtuje septembra sprostitev prevoza naftnih derivatov iz Reke. Ob tem pa se vsak dan povečuje tudi promet s kemikalijami in tako stanje se bo samo še stopnjevalo,« je opozoril Štefančič.

Podžupan Vojko Tomšič je dejal, da se ilirskobistriška občina zavzema za najkrajšo različico trase avtoceste med Jelšanami in Postojno po načelu »najhitreje in varneje do cilja«. »Na odseku Jelšane-Postojna ne vidim nobenih okoljskih problemov. Prav tako ne vidim nobenih

naravovarstvenih ovir pri katerikoli drugi varianti, saj ima občina Ilirska Bistrica med vsemi občinami največji delež območja - čez 60 odstotkov - pod Naturo 2000,« je dejal Tomšič, ki je še poudaril, da ima avtocesta za Ilirsko Bistrico tudi velik gospodarski pomen, saj ni namen avtoceste, da bi se Bistričani vozili v Ljubljano v službo, ampak da bi delovna mesta pripeljali v Ilirsko Bistrico. Po njegovem mnenju je tudi na ekonomski vidik izgradnje avtocestne povezave Jelšane-Postojna, ki je po podatkih študije nekoliko dražja, treba gledati z različnih koncev. V tem primeru bi država namreč privarčevala pri gradnji pivške obvoznice, ki ne bi bila več potrebna, zaslužila bi s cestninami, saj je tu največ prometa, strošek za voznika pa bi bil po tej različici najmanjši, saj gre za najkrajšo varianto. Povedal je še, da Občina razmišlja tudi o tem, da bi predlagala eno od dveh dodatnih možnih tras med Jelšanami in Postojno, ki so bile predvidene že v študijah izpred 34 let, in sicer čez Ribnico ter čez Knežak in Pivko.

Okrogle mize sta se udeležila tudi predstavnik občine Matulji ter postojnski podžupan in poslanec Zvonko Černač, ki je prepričan, da bodo občine našle skupen jezik in določile najprimernejšo varianto. »V Ilirski Bistrici se bo zgodila Gornja Radgona, če ne bo ustrezne rešitve. Avtocesta mora ljudi združevati in ne razdvajati. Ta korak bodo morali narediti župani. Nobena od predlaganih variant namreč ni iz okoljevarstvenega vidika brezhibna, dodatna ovira je tudi poseljenost. Mislim pa, da bi se dalo najti skupno rešitev, pri kateri bodo v čim manjši meri prizadeti interesi prebivalcev in narava,« je dejal Černač. Predstavnik občine Matulji pa je pozdravil idejo o avtocesti in dejal, da je za Hrvaško koridor proti Postojni oz. Ljubljani in Evropi zelo pomemben, zato upa, da bodo občine in država čim prej našle skupen jezik in se uskladile.

V skupini Nove ideje že od konca meseca maja zbirajo podpise k peticiji za čimprejšnjo izgradnjo avtoceste Jelšane-Ilirska Bistrica-Postojna. Ob tej priložnosti so zbrane podpise izročili podžupanu Vojku Tomšiču, ki je obljubil, da bo Občina peticijo s pridom uporabila. Skupina bo z zbiranjem podpisov nadaljevala in jih kasneje izročila tudi ministrstvu za promet in ministrstvu za okolje in prostor.

september
P T S Č P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
<< avg september 2014 okt >>
iObčina Projekti Register občinskih predpisov Društvo za razvoj podeželja med Snežnikom in Nanosom Bistriški odmevi Zeleni kras LAS za preprečevanje zasvojenosti